Ludwigshafen-baserte KÜBLER GmbH hedret som første finalist i Grand Prix for små og mellomstore bedrifter

22. oktober 2024
Premier Finalist | Grand Prix for små og mellomstore bedrifter
Selskapet ble hedret som en av de fremste finalistene ved den 8. Großer Preis des Mittelstandes.
"KÜBLER GmbH - Energiesparende Hallenheizungen" ble grunnlagt med ideen om å utvikle energieffektive varmesystemer for hallbygninger, og har utviklet seg til å bli en pioner og markedsleder innen halloppvarmingsteknologi. Med en imponerende levetid - det finnes fortsatt installasjoner fra da selskapet ble grunnlagt - er de energibesparende hallvarmesystemene fra KÜBLER ikke bare en investering i kvalitet, men også i bærekraft og energieffektivitet.

I mer enn tre tiår har selskapet revolusjonert markedet med sin innovative infrarøde teknologi, som fokuserer på energieffektivitet, kostnadseffektivitet og brukervennlighet. Med denne teknologien, som varmer opp overflatene den møter i stedet for luften, har KÜBLER klart å spare opptil 70 % energi i høyhus sammenlignet med konvensjonelle systemer. Denne imponerende energieffektiviteten er et resultat av selskapets lidenskap for innovasjon og bærekraft. KÜBLER investerer en betydelig del av overskuddet i forskning og utvikling. Denne praksisen gjør selskapet til innovasjonsleder i bransjen og er avgjørende for selskapets evne til å oppnå en positiv salgsutvikling og unngå oppsigelser i tider med økonomiske utfordringer, som Covid-lockdown eller energikrisen.

KÜBLERs unike salgsargumenter, som høy energieffektivitet, muligheten til å bruke ulike energikilder, inkludert regenerative, på en energifleksibel måte, den integrerte LED-hallbelysningen i FUTURA 2in1-systemet og E-Hybrid-funksjonen i MAXIMA E-Hybrid, har gjort KÜBLER til den ledende eksperten på realisering av potensielle besparelser i hallbygninger, og har katapultert selskapet til teknologifronten på nasjonalt og internasjonalt nivå.

KÜBLER GmbHs ledende posisjon skyldes ikke bare den tekniske ekspertisen, men også det sterke kundefokuset. Selskapet satser på personlig og regelmessig dialog med kundene, og bruker tilbakemeldingene deres til å utvikle produktene sine kontinuerlig. I tillegg legger KÜBLER vekt på at hvert enkelt system skal være individuelt og tilpasses kundenes spesifikke krav, med løsningsorientering som rettesnor.

Selskapet samarbeider med ulike universiteter og høyskoler. Disse samarbeidene muliggjør utveksling av ekspertise og utvikling av innovative og klimavennlige teknologier. Selskapet har utviklet en digital tilbudskonfigurator som støttes av kunstig intelligens, og som vil revolusjonere både interne prosesser og kundeinteraksjonen.

KÜBLERs bærekraftstrategi dekker områdene økologi, økonomi og sosialt ansvar. Selskapet fokuserer på å skape langsiktig verdi og solid vekst, særlig ved å produsere holdbare produkter av høy kvalitet og redusere kjørelengden.

"Großer Preis des Mittelstandes" deles ut for 30. gang av Oskar Patzelt-stiftelsen, og årets motto er "Med tillit til fremtiden". I alt 4600 mellomstore bedrifter samt næringsvennlige kommuner og banker fra hele Tyskland var nominert. Den uavhengige juryen baserer tradisjonelt sin avstemning på følgende kriterier: bedriftens generelle utvikling, opprettelse og sikring av arbeidsplasser og lærlingeplasser, innovasjon og modernisering, engasjement for regionen samt service og nærhet til kundene. KÜBLER GmbH - Energiesparende Hallenheizungen" ble nominert til "Großer Preis des Mittelstandes" for 16. gang siden 2006, og ble hedret som "Prize Winner" i 2008. Selv om denne prisen fortsatt var fokusert på konkurranseregionen Rheinland-Pfalz/Saarland, måtte KÜBLER denne gangen hevde seg på nasjonalt nivå, og ble dermed en av bare fem selskaper av 4600 nominerte som ble hedret som en av de første finalistene.

"Denne prisen er en anerkjennelse av teamets mangeårige engasjement for energiomstillingen og avkarboniseringen av et spesielt energiintensivt bygningssegment, nemlig haller. Å bli utnevnt til en av de fremste finalistene på den 100. "Großer Preis des Mittelstandes"-gallaen i Düsseldorf er en stor ære for oss og et insentiv til å fortsette på veien videre", sier administrerende direktør Thomas Kübler.

• "Vi har spart penger på oppvarming i 15 år" Ludwigshafen. Verkstedet til bilforhandleren Bähr i Ludwigshafen har vært oppvarmet med infrarøde systemer fra KÜBLER i 15 år - problemfritt og med høy økonomisk effektivitet. Eier Frank Bähr er mer enn fornøyd.
  • Hvordan spare 3,7 millioner kWh - nesten 70 prosent! - kan man spare energi? Det viser fellesprosjektet til hallvarmespesialisten KÜBLER og Höganäs Germany GmbH (tidligere H.C. Starck) i Laufenburg nær den sveitsiske grensen. For dena er dette et forbildeprosjekt som det tyske energibyrået har publisert på sitt nye nettsted som et eksempel på god praksis.
  • Statssekretær Mario Brandenburg, medlem av den tyske Forbundsdagen, snakker med Thomas Kübler, Dr. Steffen Manser (KÜBLER GmbH) og Prof. Dr. Matthias Rädle (CeMOS) om forskning, utvikling og hva som må til for å redusere CO2-utslippene i industri og næringsliv.
  • Ludwigshafen, februar 2024: FUTURA imponerer også den anerkjente PLUS X Award-juryen! "Mesterverket innen varmeteknologi" fikk høyeste anerkjennelse fra ekspertjuryen i fem av syv kategorier: Innovasjon, høy kvalitet, design, brukervennlighet og funksjonalitet. Denne utmerkelsen understreker den banebrytende innovasjonen, den enestående kvaliteten, den estetiske elegansen, den intuitive betjeningen og den allsidige funksjonaliteten som gjør FUTURA til en pioner i bransjen. Med FUTURA har KÜBLER innledet en ny æra innen halloppvarming - en æra som setter standarder og spiller en nøkkelrolle i utformingen av fremtidens oppvarmingsteknologi." - heter det i juryens begrunnelse for PLUS X AWARD.