KÜBLERs ansatte donerer 500 euro til matvarebanken i Ludwigshafen

29. januar 2024
Zwei Damen der Tafel mit 500 Euro Spendencheck
Ludwigshafen, januar 2024: Matsentralen i Bayreuther Straße gleder seg over en donasjonssjekk fra de ansatte i KÜBLER, spesialisten på energibesparende hallvarmesystemer. De ville ikke bare bruke julefesten til å avslutte det gamle året på en hyggelig måte sammen med hele arbeidsstokken, men også til å tenke på mennesker som trenger hjelp. Derfor arrangerte de en utlodning med over 100 premier, deriblant en iPhone som hovedpremie, som ble gitt av selskapet. Dette innbrakte nesten 500 euro. Matsentralen er strålende fornøyd.

„Es ist auch für uns immer wieder Motivation, wenn Unternehmen uns unterstützen und unsere Arbeit gesehen wird“, sagt Stephanie Zimmer, Koordinatorin bei der Tafel Ludwigshafen.

Verbunden ist das Unternehmen, das für seine klimafreundlichen und hochinnovativen Heizungslösungen für Hallen bekannt ist, der Tafel schon seit vielen Jahren. Seit 2019 beheizt ein energieeffizientes Infrarotsystem von KÜBLER den Verkaufsraum in der Bayreuther Straße 35. Als 2023 die Wartung anfiel, wurde diese kurzerhand kostenlos als Spende ausgeführt. Aber auch sonst zählen Aktionen für „den guten Zweck“ zur Tradition bei KÜBLER, ob es sich nun um Blutspende- oder um Klimaschutzaktionen wie die Spende von über 1.000 Bäume handelt, die durch den Einsatz der KÜBLER MitarbeiterInnen in den letzten Jahren gepflanzt werden konnten.

„Wir wissen um die schwierige Situation bei den Tafeln, auch weil sich Familienmitglieder dort ehrenamtlich engagieren. Dass wir „unsere“ Tafel in LU mit unserer Weihnachtsaktion unterstützen wollten, war daher schnell beschlossen“, erklärt Theresa Schneider, Mit-Organisatorin der Aktion.

Bei der Ludwigshafener Tafel sind mehr als 150 ehrenamtliche Mitarbeiterinnen und Mitarbeiter an sechs Tagen in der Woche beschäftigt. Sie arbeiten im Fahrdienst, bei der Warenannahme und Warenausgabe. Die Bilanz ihres Engagements ist mit 51.000 Stunden ehrenamtlicher Arbeit im Jahr beeindruckend. Dabei ist die Tafel auf Unterstützung dringend angewiesen, denn wie andere der bundesweit über 900 Einrichtungen ist auch sie durch die Steigende Zahl an geflüchteten Menschen, auch in  Folge des Ukraine-Kriegs, und wegen der Inflation stark unter Druck geraten. Die ehrenamtlichen Helferinnen und Helfer leisten einen enormen Beitrag zur Versorgung bedürftiger Menschen in Ludwigshafen. Jeden Monat versorgt die Ludwigshafener Tafel rund 2.600 bedürftige Menschen, darunter alleine rund 1.000 Kinder, mit den nötigsten Lebensmitteln und Frischeprodukten. Stephanie Zimmer: „Da kommt eine Spende wie die der Mitarbeiterinnen und Mitarbeiter bei KÜBLER wie gerufen!“

Übrigens: Die Tafel Ludwigshafen freut sich auch über Ihre Unterstützung:

Verein Förderung des Ehrenamts e.V.
Sparda-Bank Südwest
IBAN DE67550905000006361900
BIC GEN ODEF1S01
Alt du trenger å vite om energibesparende oppvarmingssystemer for haller i praksis
Energisparing er et stort tema - i alle sektorer. Hvis du ønsker å sette en stopper for ineffektive varmesystemer, er guiden vår midt i blinken for deg!
Be om en gratis guide
Dette kan også interessere deg
  • Ludwigshafen, 19. juni 2020 | Bygningsenergiloven, forkortet GEG, har lenge vært etterlengtet. Det standardiserte, koordinerte regelverket for energikrav til nye bygninger, eksisterende bygninger og bruk av fornybar energi til oppvarming og kjøling av bygninger skal samle ulike lover om energieffektivitet og varmeutnyttelse i bygninger. Dette vil i betydelig grad forenkle det tidligere svært komplekse og uoversiktlige lovverket for energisparing for byggeiere og planleggere. Utkast til loven har vært tilgjengelig siden 2017. Etter utallige utsettelser i løpet av lovgivningsperiodene ble GEG i går vedtatt i Forbundsdagen.
  • "Vi har spart penger på oppvarming i 15 år" Ludwigshafen. Verkstedet til bilforhandleren Bähr i Ludwigshafen har vært oppvarmet med infrarøde systemer fra KÜBLER i 15 år - problemfritt og med høy økonomisk effektivitet. Eier Frank Bähr er mer enn fornøyd.
  • Statssekretær Mario Brandenburg, medlem av den tyske Forbundsdagen, snakker med Thomas Kübler, Dr. Steffen Manser (KÜBLER GmbH) og Prof. Dr. Matthias Rädle (CeMOS) om forskning, utvikling og hva som må til for å redusere CO2-utslippene i industri og næringsliv.
  • Den tyske regjeringen ønsker 65 prosent fornybar energi fra 2024. "Det kan den få", sier Thomas Kübler, grunnlegger og administrerende direktør i KÜBLER GmbH fra Ludwigshafen. På ISH presenterer hallvarmespesialisten sine nyeste utviklinger og verdensnyheter. Det dreier seg om tre systemer som gjør det mulig for bedrifter å spare penger og bidra til energiomstillingen.
KÜBLER varmesystemer for haller
La oss ta neste skritt sammen
Alle haller er forskjellige. Med mer enn 30 år på baken finnes det knapt et krav som er fremmed for oss. Sammen med kundene våre har vi implementert de riktige løsningene. Hvis du er klar til å ta i bruk økonomisk utprøvde oppvarmingskonsepter for hallen din, har du kommet til rett sted.
Avtal en konsultasjon nå
Be om en guide nå