Best of Mittelstand 2025 -KÜBLERs energibesparende hallvarmesystemer når juryens scene under "Grand Prix of Medium-Sized Enterprises"

10. juli 2024
Vier Personen erhalten Auszeichnung bei Geschäftsveranstaltung.

"Großer Preis des Mittelstandes" er sannsynligvis den viktigste utmerkelsen for små og mellomstore bedrifter i Tyskland. KÜBLER mottok denne prestisjefylte utmerkelsen allerede i 2008. I konkurransens 30. år sikter den innovative halloppvarmingsspesialisten fra Ludwigshafen mot den siste fasen i "konkurransen om de beste": Premier. Sammen med andre selskaper fikk KÜBLER overrakt sertifikatet for å ha nådd juryens trinn under en festlig tilstelning.

"Sikre fremtiden sammen" er mottoet for konkurransen "SME Grand Prix 2024". Det kunne ikke vært mer passende, for det er akkurat det SMB-er handler om: Å sikre fremtiden - på tvers av generasjoner. Det viser de 451 selskapene som nådde jurystadiet i de ulike priskategoriene i år: SMB Grand Prix, Finalist, Hedersplakett i bronse, Premier Finalist, Premier og Premier Hedersplakett. Årets kommune og Årets bank hedres også separat.

"For oss i KÜBLER betyr det å sikre fremtiden at vi ser optimistisk på fremtiden, selv i vanskelige økonomiske tider, og at vi utvikler de produktene som det vil være behov for i fremtiden", sier Thomas Kübler, Managing Partner i KÜBLER GmbH. Bruken av kunstig intelligens er bare ett av mange eksempler.

Selskapet har arbeidet for energirevolusjonen siden 1989 og utvikler energibesparende og svært innovative varmesystemer for haller - et energiintensivt bygningssegment der KÜBLERs teknologi er spesielt effektiv. De sparer opptil 70 prosent av energiforbruket og unngår tilsvarende mengder CO2-utslipp.

En virkelig vinn-vinn-situasjon for økonomisk effektiv oppvarming og for klimabeskyttelse. Ikke minst fordi de nyeste anleggene kan drives fleksibelt med fornybare energikilder.

For å sikre fremtiden for selskapet, de ansatte, samfunnet og miljøet er det også andre spørsmål som er viktige for KÜBLER. Først og fremst jobbsikkerhet, å holde på de ansatte og spørsmålet om generasjonsskifte og sikring av selskapet.

Hvert år hedrer "Großer Preis des Mittelstandes" de samlede entreprenørielle prestasjonene til mellomstore og ofte familiedrevne selskaper. I år deles den prestisjetunge prisen ut for 30. gang av Oskar Patzelt-stiftelsen, og den deles ut på festlige gallaballer på regionalt og nasjonalt nivå. Overrekkelsen av sertifikatet for å ha nådd jurystadiet i "Grand Prix of the Mittelstand" - andre etappe av konkurransen - fant sted regionalt på LIEBLANG-gruppen i Friedrichsfeld. Arrangementet ble organisert av br business relations GmbH, Oskar Patzelt-stiftelsens offisielle servicepunkt.

• KÜBLER er merkenavnet for innovative energibesparende løsninger for oppvarming av haller. En voksende bestand av hallvarmesystemer som trenger renovering, økende myndighetskrav for å nå klimamålene og stigende råvarepriser er langsiktige vekstdrivere i markedet for energibesparende varmesystemer. For å realisere det høye vekstpotensialet og utvide selskapets lederskap og ekspansjonsambisjoner har KÜBLER valgt [...].
  • Det infrarøde multi-energi varmesystemet FUTURA fra hallvarmeeksperten KÜBLER er nominert til den tyske innovasjonsprisen. Som et av de produktene, teknologiene og tjenestene som bryter ny, innovativ mark og tilbyr løsninger som skiller seg ut på grunn av sin merverdi for brukerne og miljøet.
  • Energibesparelser på opptil 70 % - med disse verdiene er KÜBLERs varmesystemer kanskje et av de mest effektive virkemidlene for å redusere primærenergiforbruk, CO2-utslipp og kostnader i hallsektoren. Avhengig av prosjektet kan dette utgjøre årlige besparelser på 300 000 euro og mer. Dette er en sum som kan brukes til å forme fremtiden. Fordi det gir økonomisk frihet. Til arkitektoniske innovasjoner. Til ytterligere fordelaktige tiltak på bygningsstrukturen. Innovasjonslederen presenterte sine nyeste utviklinger på ISH 2019 i Frankfurt.
  • Den tyske regjeringen ønsker 65 prosent fornybar energi fra 2024. "Det kan den få", sier Thomas Kübler, grunnlegger og administrerende direktør i KÜBLER GmbH fra Ludwigshafen. På ISH presenterer hallvarmespesialisten sine nyeste utviklinger og verdensnyheter. Det dreier seg om tre systemer som gjør det mulig for bedrifter å spare penger og bidra til energiomstillingen.