Miten KÜBLER edistää energiamurrosta?

11. elokuu 2023
Fabian Ehmann besucht mit Parteikollegen KÜBLER Hallenheizungen

Ludwigshafen, elokuu 2022: Rheinland-Pfalzin vihreän eduskuntaryhmän energiapoliittisena tiedottajana Fabian Ehmannilla on KÜBLER kesämatkansa asialistalla. Yhdessä Ludwigshafenin puoluetovereidensa Hans-Uwe Daumannin (eduskuntaryhmän puheenjohtaja ja TWL:n hallintoneuvoston jäsen), Regina Keßlerin (hallituksen toinen puheenjohtaja) ja Diethelm Messingerin (rahastonhoitaja) kanssa hän vieraili Ludwigshafenissa sijaitsevassa hallien lämmitykseen erikoistuneessa yrityksessä saadakseen käsityksen teollisuus- ja liikehallien ilmastoystävällisen lämmittämisen viimeisimmästä kehityksestä. Esityslistalla oli tietenkin myös lämmityslaki.

"Jotta lämmitykseen siirtyminen onnistuisi, tarvitsemme KÜBLERin kaltaisia pk-yrityksiä, joiden innovaatiot edistävät muutoksen toteuttamista paikallisesti ja tarjoavat konkreettisia teknisiä ratkaisuja täällä Rheinland-Pfalzissa ja sen ulkopuolella", sanoo Fabian Ehmann.

Paljon on tapahtunut sen jälkeen, kun Fabian Ehmann vieraili KÜBLERissä lähes tasan vuosi sitten. Tuolloin yhdessä tohtori Bernhard Braunin (nykyisin talousasioiden ja mediapolitiikan tiedottaja) kanssa. Konseptiasiakirja "65 prosenttia sähköenergiankulutusta uusien lämmitysjärjestelmien asennuksessa" julkaistiin. Yhdessä talven uhkaavan kaasupulan kanssa tämä aiheutti suurta epävarmuutta teollisuus- ja kaupallisten yritysten keskuudessa. Investointi uuteen energiatehokkaaseen hallien lämmitystekniikkaan? Parempi lykätä sitä toistaiseksi ja rakentaa sen varaan, mitä on olemassa - vaikka vanhoja järjestelmiä jouduttiinkin käyttämään hiilellä tai öljyllä.

KÜBLERille tämä merkitsi vain yhtä asiaa: viimeisimmän kehityshankkeen vauhdittamista, joka voisi tarjota ratkaisun epävarmaan tilanteeseen. Ja ennen kaikkea: helpon ja kohtuuhintaisen lämpövallankumouksen toteuttamiseksi sisätilojen rakennusalalla. Kyseessä on monienergiakykyinen hallien lämmitysjärjestelmä nimeltä FUTURA. Se on nyt voittanut neljä innovaatiopalkintoa, ja se oli maailman johtavilla ISH-messuilla Frankfurtissa ainoa järjestelmä, joka tarjosi integroidun ja edullisen ratkaisun energiavallankumouksen muutosprosessiin.

Fabian Ehmannin, Ludwigshafenin kaupunginvaltuutettujen, Thomas Küblerin (toimitusjohtaja) ja tohtori Jens Findeisenin (KÜBLERin tutkimus- ja kehityspäällikkö) välisissä keskusteluissa keskityttiin ensisijaisesti tähän innovaatioon. Ludwigshafenin tiimin oli kuitenkin ensin tärkeää selittää perusasiat: Miksi hallirakennuksia, joiden kattokorkeus on jopa 40 metriä, on tarkasteltava lämmityksen kannalta aivan eri tavalla kuin kerrostaloja, kuten asuntoja tai toimistoja? Ja miksi infrapunajärjestelmät ovat lämmitystekniikan kultainen standardi näissä jättimäisissä rakennuksissa? Viitaten GEG:n muutosluonnokseen: Mitä eroa on lämpöpumpuilla ja infrapunalämmityksellä halleissa?

"Lämpöpumput ovat hyvä asia monissa rakennuksissa, joiden huonekorkeus on noin kaksi ja puoli metriä. Halleihin on olemassa ratkaisuja, jotka ovat paljon sopivampia, yhtä tehokkaita ja myös paljon taloudellisempia"

Thomas Kübler selittää ja viittaa infrapunalämmitystekniikkaan, josta piilotettu mestari on jo saanut lukuisia palkintoja. Tässä tuli kyseeseen lämmityslaki, jota Ludwigshafenissa asuvan yrittäjän mielestä voitaisiin optimoida joillakin aloilla, jotta siitä tulisi tulevaisuuteen suuntautunut ja todella hyvä laki. Laki, joka auttaa myös taloutta toteuttamaan energiamurrosta. Tarvitaan avoimuutta teknologialle. Ei, ei liikennevalokumppanin ideologisena narratiivina, vaan perusvaatimuksena jokaiselle lakiesitykselle maassamme.

"Tarvitsemme taloudellisesti toteuttamiskelpoisia ratkaisuja energiamurroksessa, jotta voimme säilyttää Saksassa toimipaikat ja työpaikat."

Monienerginen infrapunalämmitysjärjestelmä on yksi tällaisista ratkaisuista, ja se on myös tulevaisuudenkestävä, sillä se kattaa koko vuoden 2045 jälkeisen muutosprosessin, kun se toimii sähköllä, vedyllä tai kaasulla. Tämä on tärkeä askel kohti Saksan energiamurroksen onnistumista.

Kaikki mitä sinun tarvitsee tietää energiaa säästävistä hallien lämmitysjärjestelmistä käytännössä.
Energiansäästö on tärkeä asia - kaikilla aloilla. Jos haluat tehdä lopun tehottomista lämmitysjärjestelmistä, oppaamme on juuri sinulle!
Pyydä ilmainen opas
Tämä saattaa myös kiinnostaa sinua
  • Ministeripresidentti Malu Dreyer: Rheinland-Pfalz on houkutteleva sijaintipaikka, jossa on koti ja tulevaisuus monille vahvoille ja kekseliäille yrityksille.
  • Kaiserslautern. Teollisuus- ja liikerakennusten lämmittäminen ja valaiseminen ilmastoneutraalilla tavalla on "erinomaista", arvioi Rheinland-Pfalzin osavaltion tuomaristo, joka myönsi arvostetun innovaatiopalkinnon Ludwigshafenissa toimivalle KÜBLER GmbH:lle. Osavaltio palkitsee FUTURA-monienergiajärjestelmän välittömästi toteuttamiskelpoisen ja taloudellisen panoksen hiilestä irtautumiseen teollisuuden lämmönjakelussa. KÜBLER GmbH on kehittänyt hallien lämmitysjärjestelmiä jo yli kolmen vuosikymmenen ajan, työllistää 130 henkilöä ja on luonut todistettua asiantuntemusta omalla tutkimus- ja kehitysyksiköllään. Tämä on jo neljäs innovaatiopalkinto yrityksen historiassa.
  • "Minulle on tärkeää, ettemme sitoudu nyt yhteen teknologiaan, vaan meidän on pysyttävä avoimina teknologialle, meidän on oltava yhtenäisiä tavoitteessamme, sanoo kansanedustaja Verena Hubertz. SPD:n eduskuntaryhmän varapuheenjohtaja vetosi perjantaina Trierissä maalaisjärkeen ja järkeen energiamurroksen toteuttamisessa. "Meillä on täällä Trierissä erittäin jännittävä esimerkki, [...]
  • Miten teollisuusrakennusten lämmityshaasteet voidaan ratkaista energiamurroksessa? Vastaus tähän kysymykseen innoitti monia messuvieraita ja antoi toivoa käytännönläheisestä, teknisesti järkevästä ja samalla erittäin taloudellisesta ratkaisusta 65%-EE-kysymykseen. Erittäin tehokkaiden infrapunalämmittimien innovaatiojohtaja esitteli hallissa 12.1 B19 kolme uraauurtavaa maailmanennätystä: FUTURA, FUTURA cool ja MAXIMA E-Hybrid.
KÜBLER-salien lämmitysjärjestelmät
Otetaan seuraava askel yhdessä
Jokainen sali on erilainen. Yrityksen yli 30-vuotisen historian ansiosta meille tuskin mikään vaatimus on vieras. Yhdessä asiakkaidemme kanssa olemme toteuttaneet oikeat ratkaisut. Jos olet valmis toteuttamaan taloudellisesti hyväksi havaittuja lämmityskonsepteja halliisi, olet tullut oikeaan paikkaan.