Kestävää lämpöä Berlin-Mittessä sijaitsevaan yhteistuotantolaitokseen

27. kesäkuu 2024
Blick in den fast 30 Meter hohen Hallenkomplex mit den schwarz lackierten Optima Infrarot-Hallenheizungen von KÜBLER.

Neljätoista vuotta sen jälkeen, kun innovatiivinen H.Y.B.R.I.D.-lämmitysjärjestelmä otettiin käyttöön Berlin-Mittessä sijaitsevassa lämmön ja sähkön yhteistuotantolaitoksessa, kulttuuripäällikkö ja sähkön ja lämmön yhteistuotantolaitoksen toimitusjohtaja Dimitri Hegemann vetää positiivisen johtopäätöksen: "Parempaa lämmitysjärjestelmää ei ole olemassa."

Köpenicker Strasse 70:ssä sijaitseva lämmön ja sähkön yhteistuotantolaitos on pala Berliinin teollisuushistoriaa. Se on betonista ja teräksestä rakennettu katedraali, jonka mitat ovat jättimäiset ja korkeus lähes 30 metriä. Teknopaavi Dimitri Hegemann löysi sen tapahtumapaikaksi, ja heräsi kysymys:

"Miten saat tämän laatikon kuumaksi?"

Ratkaisu löytyi vuonna 2010. Näyttävä rakennuskompleksi varustettiin KÜBLERin nykyaikaisella infrapunalämmitysjärjestelmällä. Valinta osui H.Y.B.R.I.D.-järjestelmään, joka vakuuttaa korkealla tehokkuudellaan ja kestävyydellään ja joka on saanut useita palkintoja, kuten Saksan kestävän kehityksen palkinnon. Dimitri Hegemann: "H.Y.B.R.I.D.-järjestelmän ansiosta pystyimme paitsi lämmittämään taloudellisesti infrapunalämmityksellä, myös hyödyntämään hukkalämmön energian täydellisesti tavanomaisissa lämmitysjärjestelmissä." Ja yhteistuotantolaitoksen tekninen johtaja Klaus Bernzen korostaa:

"Infrapunalämmittimien jäännöslämmön hyödyntäminen täytti myös ekologiset vaatimuksemme."

KÜBLERin H.Y.B.R.I.D.-järjestelmässä yhdistyvät uusin IR-tekniikka ja integroitu jäännöslämmön hyödyntäminen. Nykyään järjestelmään kuuluu 36 mustaksi maalattua Optima-yksikköä ja neljä lämmönvaihdinta, jotka syöttävät tehokkaasti tuotetun jäännöslämmön kahteen suureen puskurivarastosäiliöön. Tämä edistyksellinen tekniikka mahdollistaa koko 10 000 neliömetrin kokoisen ja lähes 30 metriä korkean rakennuskompleksin kestävän lämmityksen.

Dimitri Hegemann, joka tunnetaan visionäärisistä projekteistaan ja maailmankuulun teknoklubin Tresor ylläpitäjänä, joka sijaitsee osassa lämpö- ja voimalaitosta, kehuu KÜBLERin lämmitysratkaisua:

"Hybridi-infrapunalämmitys sopii edelleen laskuun, koska se on kestävä. Ilmalämmitys olisi ollut aivan liian monimutkainen, aivan liian kallis ja aivan liian kestämätön."

Kestävä kehitys ja kulttuuri sopusoinnussa - Berlin-Mittessä sijaitseva yhteistuotantolaitos on nykyään kulttuurikeskus, joka houkuttelee vuosittain 60 000-70 000 kävijää. Siellä järjestetään näyttelyitä, konsertteja, elokuvakuvauksia ja yritystapahtumia. Yritys on muuten erityisen ylpeä siitä, että teknokulttuuri on nimetty aineettomaksi Unescon maailmanperintökohteeksi vuonna 2024, mikä korostaa myös Berlin-Mittessä sijaitsevan kulttuurikatedraalin suurta merkitystä.

• HOHE Kundenzufriedenheit 2024 KÜBLER Hallenheizungen.
    Hallirakennusten ympäristöystävälliseen ja tehokkaaseen lämmitykseen erikoistunut KÜBLER saa arvostetun "Korkea asiakastyytyväisyys" -palkinnon. Tämän arvostetun palkinnon myöntää Saksan tuote- ja markkina-arviointiin erikoistunut instituutti, ja se antaa tunnustusta erinomaisista tuotteista, palveluista ja kestävistä liiketoimintatavoista. "Tämä palkinto on suuri kunnia yrityksellemme ja vahvistaa jatkuvaa sitoutumistamme huippuosaamiseen ja [...]
  • Digitaalinen aikakausi muuttaa teollisuutta ja kaupankäyntiä. Aina lämmitysprosesseja myöten. KÜBLER viitoittaa tietä innovatiivisella lämmitysstrategiallaan. Nimi WÄRME 4.0 tarkoittaa uutta, kokonaisvaltaista näkemystä teollisuusrakennusten lämmönjakelusta. Ohjelma, jolla innovaatiojohtaja luo verkostoja. Lämmitysprosessien digitalisointi. Ja tarjoaa siten täysin uusia mahdollisuuksia. Tulevaisuuteen tähtäävää plussaa energiatehokkuudesta hallialalla.
  • KÜBLER on tuotemerkki innovatiivisille energiansäästöratkaisuille hallien lämmitysjärjestelmissä. Energiaa säästävien lämmitysjärjestelmien markkinoiden pitkän aikavälin kasvutekijöitä ovat kunnostusta kaipaavien hallien lämmitysjärjestelmien kasvava kanta, kasvavat lainsäädännölliset vaatimukset ilmastotavoitteiden saavuttamiseksi ja raaka-aineiden hintojen nousu. Suuren kasvupotentiaalin hyödyntämiseksi ja yrityksen johtoaseman ja laajentumispyrkimysten laajentamiseksi KÜBLER on päättänyt [...].
  • Uusi vakiolämmityslinja korkeisiin suorituskykyvaatimuksiin ja tiukkoihin budjetteihin.