KÜBLER ja Eickhoff - ehdolla denan energiatehokkuuspalkinnon saajiksi!

27. lokakuu 2023
Innenansicht von Halle der Eickhoff Maschinenbau GmbH

"Saavutamme yhdessä enemmän! Energiapalvelut energiakäänteen mahdollistajina" - tämän motton mukaisesti Eickhoff Maschinenbau GmbH:n lämmityssaneeraus erittäin tehokkailla KÜBLERin infrapunahallinlämmittimillä vakuutti: energiatehokkuuspalkinnon tuomaristo nimitti Eickhoffin Bochumissa sijaitsevan yrityksen tiloissa toteutetun yhteisen suurhankkeen Saksan energiaviraston denan himoittuun palkintoon.

Das Großprojekt zeichnet sich durch mehrere Vorteile aus:

• Der Energieverbrauch wurde um 55 % reduziert
  • jährlich werden 1.359 Tonnen CO₂ eingespart
  • die Energiekosten sanken um 60 %
  • und es entstanden keine Investitionskosten durch die Miete einer smarten Heizungsanlage bei KÜBLER HeizWerk.

Zudem sind die Heizungsgeräte der Linie MAXIMA nachrüstbar auf Strombetrieb (MAXIMA E-Hybrid).

Die neue Technik besteht aus Hocheffizienz-IR-Hallenheizungen der Linie MAXIMA von KÜBLER und der Brennwerttechnik zur Nutzung der Abwärme zur Brauchwassererwärmung, insbesondere aus Kompressoren (KÜBLER H.Y.B.R.I.D.). Hinzu kamen die Anbindung an die Fernwärmeheizung (Bürogebäude) sowie ein Brennwert-Gaskessel für Spitzenlast und Reserve. Ergänzende Maßnahmen waren die digitale Heizungssteuerung CELESTRA, das Energiemanagementsystem E.M.M.A. sowie die Erneuerung von Elektro-, Gas-, Wasserleitungen. Weitere Teile des Werks, die zuvor mit Fernwärme beheizt worden sind (Hochregallager), sowie eine Halle wurden ebenfalls mit IR-Technik ausgestattet.

Die Infrarot-Beheizung wurde als Mietlösung (HeizWerk) realisiert. Das Ergebnis nach der ersten vollständigen Heizperiode: Bei einer Energieeinsparung von 55 % konnten die Energiekosten um ca. 60 % gesenkt werden.

Und wie geht’s jetzt weiter beim Energy Efficiency Award? Die Prämierung erfolgt im Rahmen der Energiewende Konferenz der dena am 13. November.

Wir freuen uns über Ihre Veröffentlichung!

• Ludwigshafen, tammikuu 2024: Bayreuther Straßen ruokapankki on iloinen saadessaan lahjoitusshekin energiaa säästävien hallien lämmitysjärjestelmien asiantuntijan KÜBLERin työntekijöiltä. He halusivat joulujuhlilla päättää vanhan vuoden iloisesti yhdessä koko henkilöstön kanssa, mutta myös ajatella tukea tarvitsevia ihmisiä. Tätä varten he järjestivät arpajaiset, joissa oli yli 100 palkintoa, joista pääpalkintona oli yrityksen tarjoama iPhone. Tällä kerättiin lähes 500 euroa. Ruokapankki on iloinen.
  • Aiheet ovat yhtä ajankohtaisia kuin toukokuussa, kun talousministeri Daniela Schmitt luovutti palkintoseremoniassa arvostetun Rheinland-Pfalzin innovaatiopalkinnon KÜBLERille. FUTURAlle, monienergiakykyiselle hallien lämmitysjärjestelmälle, jossa on integroitu valaistustoiminto. Yritysvierailu ilmastoystävällisen hallien lämmitystekniikan piilomestarin ja innovaatiojohtajan luona valmisteltiin siksi hyvissä ajoin etukäteen. Torstaina elinkeinoministeri tapasi innovaatioviraston toimitusjohtajan Sabine Mesletzkyn ja toimitusjohtaja Thomas Küblerin yrityksen Ludwigshafenin toimipaikassa.
  • Ludwigshafen, elokuu 2022: Rheinland-Pfalzin vihreän eduskuntaryhmän energiapoliittisena edustajana Fabian Ehmannin kesämatkan asialistalla on KÜBLER. Yhdessä Ludwigshafenin puoluetovereidensa Hans-Uwe Daumannin (eduskuntaryhmän puheenjohtaja ja TWL:n hallintoneuvoston jäsen), Regina Keßlerin (hallituksen toinen puheenjohtaja) ja Diethelm Messingerin (rahastonhoitaja) kanssa hän vieraili Ludwigshafenissa sijaitsevassa hallien lämmitykseen erikoistuneessa yrityksessä saadakseen käsityksen teollisuus- ja liikehallien ilmastoystävällisen lämmittämisen viimeisimmästä kehityksestä. Esityslistalla oli tietenkin myös lämmityslaki.
  • Ludwigshafen, helmikuu 2024: FUTURA tekee vaikutuksen myös arvostettuun PLUS X Award -raatiin! "Lämmitystekniikan mestariteos" sai asiantuntijatuomareilta korkeimman tunnustuksen viidessä kategoriassa seitsemästä: Innovaatio, korkea laatu, muotoilu, helppokäyttöisyys ja toimivuus. Tämä palkinto korostaa uraauurtavaa innovaatiota, erinomaista laatua, esteettistä tyylikkyyttä, intuitiivista käyttöä ja monipuolista toiminnallisuutta, jotka tekevät FUTURAsta alan edelläkävijän. FUTURAn myötä KÜBLER on aloittanut uuden aikakauden hallien lämmityksessä - aikakauden, joka asettaa standardeja ja on avainasemassa lämmitysteknologian tulevaisuuden muokkaamisessa." - sanoi tuomaristo PLUS X AWARD -palkinnon saajan kehuja.