Lämmitys perspektiivillä

1. maaliskuu 2020
image kuebler waerme 40 vernetzung neu 96 dpi 2019 2 24

Korkeat hallit - suuri energiankulutus. Kannattaa katsoa tarkemmin. Jos haluat tietää, missä energiaa tuhlataan, tarvitset avoimuutta. Selkeä näkemys siitä, tuhlataanko lämpöä ja missä sitä tuhlataan ja aiheutetaanko siten tarpeettoman suuria kustannuksia ja päästöjä. Esimerkiksi jättämällä eteisen ovet auki liian pitkäksi aikaa. Lämmittämällä käyttämättömiä hallialueita. Tai käyttämällä epäoptimaalisia lämmitysaikoja. Hallien lämmitykseen erikoistuneen KÜBLERin älykäs työkalu tuo nyt selkeyttä: E.M.M.A.-lämmönhallintajärjestelmä, joka takaa alhaisemmat kustannukset, vähemmän hiilidioksidipäästöjä ja suuremman tehokkuuden teollisuuden lämmitysprosesseissa.

LÄMMITYS PERSPEKTIIVILLÄ

Täydellinen avoimuus lämmitysprosessissa

"Jos haluat optimoida energiankulutuksesi, tarvitset tietoa. Ja oikeat työkalut", sanoo Thomas Kübler, toimitusjohtaja ja KÜBLER GmbH:n perustaja. Yritys on erikoistunut erittäin tehokkaiden hallien lämmitysratkaisujen kehittämiseen, ja sitä pidetään tämän segmentin teknologiajohtajana. E.M.M.A.-ohjelmistotyökalun avulla KÜBLER on nyt kehittänyt tämän tietovälineen.

E.M.M.A. tarkoittaa seuraavia sanoja Energy Monitoring & Management Application. Lämmönhallintajärjestelmä on digitaalisen CELESTRA-ohjaamon moduuli, joka visualisoi, analysoi, dokumentoi ja arkistoi kaikki keskeiset parametrit, kuten lämpötilakäyrät, lämmitystehon ja kulutustiedot. Kunkin yksittäisen lämmittimen osalta ja tarvittaessa päiväkohtaisesti tai minuutilleen. Hallien lämmitysjärjestelmien käyttäjille koituvat edut ovat huomattavat. Ensimmäistä kertaa lämmitysprosessia voidaan valvoa luotettavasti ja tarkasti energianhallinnassa. Tämä tarjoaa arvokkaan tietopohjan, jonka avulla voidaan tunnistaa ja paikallistaa poikkeamat tavoitteesta ja ryhtyä nopeasti vastatoimiin, jos energiahäviöitä ilmenee. Se, että tehokkaan lämmönhallintajärjestelmän mahdollisuudet ulottuvat paljon pidemmälle kuin varsinaiseen lämmitysprosessiin, käy ilmi esimerkiksi sen käytöstä Laubachissa sijaitsevassa tuotantoyrityksessä. Tietoja analysoimalla pystyttiin tunnistamaan energiankuluttajat, kuten liian kauan auki olleet ovet tai kattovuodot.

Tehokas perusta auditoinneille, kuten DIN EN 50001 ja Co.

Käytännössä E.M.M.A. on kuitenkin paljon enemmän kuin vain tehokas väline lämmitysjärjestelmien tehokkuuden parantamiseen. Monille yrityksille DIN EN ISO 50001- tai 14001 -standardin mukainen sertifiointi tai EMAS-asetuksen mukainen rekisteröity ympäristöjärjestelmä on taloudellisten näkökohtien ohella merkittävässä asemassa. Esimerkiksi Saksassa DIN EN 500001 on erityisen energiaintensiivisille yrityksille edellytys osittaiselle vapautukselle EEG-maksusta. Energiavirtojen kirjaamisen ja kulutustietojen arvioinnin avulla E.M.M.A. tarjoaa järjestelmällistä energianhallintaa teollisuuden lämmitysprosessille edellä mainittujen auditointien perustaksi. E.M.M.A.:n erityispiirre on raporttitoiminto. Järjestelmä tarjoaa yhteen asiakirjaan tiivistettynä täydellisen yleiskatsauksen kaikista merkityksellisistä tiedoista, jotka on jaettu eri lämmitysvyöhykkeisiin. Täydellinen perusta yrityksen sisäisten energiavirtojen vertailulle. Ja avoin perusta sekä teknisten toimenpiteiden että strategisten ja organisatoristen hallintatapojen toteuttamiselle, jotta energiankäyttöä voidaan jatkuvasti ja kestävästi parantaa.

Vuoden 2030 ilmastotavoitteiden saavuttaminen tänään

Energiatehokkuus on keskeinen asia, johon hallien lämmitykseen erikoistunut KÜBLER on sitoutunut. Yritys on tutkinut ja kehittänyt sitä jo 30 vuoden ajan. Menestyksekkäästi, kuten säännölliset palkinnot, kuten Saksan kestävän kehityksen palkinto, osoittavat. Nykyään KÜBLER-järjestelmillä saavutetaan 30-70 prosentin energiansäästöt perinteisiin ratkaisuihin verrattuna. Yritystä pidetään alan innovaatioveturina, ja se on jo vuosikymmeniä asettanut vertailuarvoja esimerkiksi H.Y.B.R.I.D.:n kaltaisilla järjestelmäratkaisuilla tai digitaalisella hallien lämmitysjärjestelmällä WÄRME 4.0. "Ratkaisumme ovat reilut 10 vuotta edellä nykyisiä tehokkuusvaatimuksia - ne ovat siis tärkeä panos ilmastoneutraalin tulevaisuuden puolesta", sanoo Thomas Kübler. Tulevaisuuden vaatimukset ovat kuitenkin yhä kunnianhimoisempia. Yrityksen oman T&K-osaston jatkuva toiminta osoittaa, että tämä tie ei ole vielä läheskään ohi. Siksi voimme odottaa KÜBLERiltä lisää taloudellisesti ja ekologisesti merkittäviä innovaatioita.

• Hallien lämmitysasiantuntija KÜBLERin FUTURA-monienergiainen infrapunalämmitysjärjestelmä on ehdolla Saksan innovaatiopalkinnon saajaksi. Se on yksi niistä tuotteista, teknologioista ja palveluista, jotka avaavat uutta, innovatiivista tietä ja tarjoavat ratkaisuja, jotka erottuvat käyttäjille ja ympäristölle tuottamansa lisäarvon ansiosta.
  • Dresden. Energiamurros työllistää Saksaa kuin mikään muu aihe uudella vuodella. Saksan hallitus on sitoutunut 65 prosentin uusiutuvan energian tavoitteeseen, joka ei yrittäjien mielestä vaikuta järkevältä eikä saavutettavissa olevalta. "Olemme kehittäneet lämmitysjärjestelmiä 34 vuotta ja tiedämme, että Taloudellisin lämmitysjärjestelmä on se, jota emme tarvitse", sanoo Thomas [...].
  • Hallin vanha lämmitysjärjestelmä kuluttaa liikaa energiaa, tuottaa liikaa hiilidioksidipäästöjä ja on yhä epäluotettavampi. Hyviä syitä ryhtyä vihdoinkin lämmityksen modernisointiin ja korvata vanha järjestelmä nykyaikaisella, energiatehokkaalla järjestelmällä. Kustannukset tuntuvat kuitenkin korkeilta, ja niitä usein kartetaan. Nykyään on kuitenkin olemassa vaihtoehtoisia ratkaisuja, jotka voivat olla myös taloudellisesti erittäin mielenkiintoisia.
  • Ludwigshafen, tammikuu 2024: Bayreuther Straßen ruokapankki on iloinen saadessaan lahjoitusshekin energiaa säästävien hallien lämmitysjärjestelmien asiantuntijan KÜBLERin työntekijöiltä. He halusivat joulujuhlilla päättää vanhan vuoden iloisesti yhdessä koko henkilöstön kanssa, mutta myös ajatella tukea tarvitsevia ihmisiä. Tätä varten he järjestivät arpajaiset, joissa oli yli 100 palkintoa, joista pääpalkintona oli yrityksen tarjoama iPhone. Tällä kerättiin lähes 500 euroa. Ruokapankki on iloinen.